cover

Cruise Tourism & Innovation. Improving passengers' experiences and safety

Alexis Papathanassis, Michael H. Breitner, Ate de Groot (Hrsg.)
ISBN 978-3-8325-3687-9
278 Seiten, Erscheinungsjahr: 2014
Preis: 42.00 EUR

Inhaltsverzeichnis (PDF)

Stichworte/keywords: Cruise, Tourism, Innovation, Security, Safety

Innovation management is arguably essential for the profitability and growth sustainability of the cruise industry; as it is for most areas of business endeavour. Now, more than ever, the cruise sector is faced with significant challenges, including: safety and industry reputation in the aftermath of the Costa Concordia disaster, al larger competitive scope and diminishing profit margins.

Given that innovation management can be perceived as a management attitude and cultural habit, fostering inspiration is just as relevant as delivering innovation methodologies and guidelines. On this basis, the aim of this combined conference proceedings is to provide a creativity impulse and to illustrate the breadth and potential of innovation management in the cruise sector. Sources on inspiration include: mobile information and communication technologies, multimedia, and the internet and focus on areas as diverse as safety, aesthetics, culture and professional education.

Exemplar(e)

Dieses Buch ist auch als eBook (PDF) erhätlich. Sie können es entweder als reines eBook herunterladen oder in Kombination mit dem gedruckten Buch (eBundle) erwerben. Der Erwerb beider Optionen wird über PayPal abgerechnet - zur Nutzung muss aber kein PayPal-Account angelegt werden.

Mit dem Erwerb des eBooks bzw. eBundles akzeptieren Sie unsere Lizenzbedingungen für eBooks.

eBook:    39.50 EUR ->

eBundle: 52.00 EUR ->
innerhalb Deutschlands (versandkostenfrei):          
außerhalb Deutschlands (Versandkosten: 4 EUR):

Bei Interesse an Multiuser- oder Campus-Lizenzen (MyLibrary) füllen Sie bitte das Formular aus oder schreiben Sie eine email an order@logos-verlag.de